Steeds meer organisaties kiezen ervoor om gegevens als facturen, contracten, overzichten e.d. digitaal op hun website beschikbaar te stellen. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld UPC en Unive. Je kunt inloggen op de website van de betreffende organisatie en je eigen gegevens inzien, wijzigen en nieuwe diensten afsluiten. Zo kan je zien welke abonnementen c.q. verzekeringen je hebt lopen en kun je de facturen als pdf downloaden. Op deze manier hoeven de documenten niet meer afgedrukt en per post op opgestuurd te worden.
Ook voor uw bedrijf zal een dergelijke oplossing kostenbesparend kunnen werken, niet alleen richting uw klanten maar ook richting uw medewerkers. U kunt uw medewerkers op basis van medewerkernummer laten inloggen op uw website en loonstroken, urenstaten, memo's, CAO afspraken e.d. digitaal aanbieden. Alle communicatie richting uw medewerkers zou op deze manier digitaal kunnen plaatsvinden middels een zogenaamde 'Medewerkerportal'. Tevens is het mogelijk dat medewerkers online hun gegeven kunnen wijzigingen; hebben ze een nieuw telefoonnummer of zijn ze verhuisd dan kunnen ze deze wijziging zelf online doorvoeren.
Functionaliteiten Medewerkerportal:
- Digitaal aanbieden documenten, urenoverzichten, loonstroken, facturen
- Wijzigen persoonlijke gegevens: adres, telefoon, e-mailadres
- Aanvraag verlof en vakantie
- Actueel nieuws: CAO wijzigingen, spaarregelingen, pensioen
- Rapporten: management informatie, jaarresultaten, jaaropgave
- Ideeënbus
- Smoelenboek
- Kennisbank
- Fotogallery (feestavond, bedrijfsuitje, opening nieuw pand etc.)
- Interne vacatures
- Opleidingen
- Agenda
- Vraag en aanbod
- Prikbord